သမိုင္းကေျပာေသာ စစ္တကၠသိုလ္

လူ႔သမိုင္းဟူသည္ ေဖ်ာက္ဖ်က္၍ ရႏိုင္ေကာင္းေသာ အရာမဟုတ္ပါ။ ထိုေခတ္၊ ထိုအခါ ၊ထိုအခ်ိန္သမယက ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသာ အေၾကာင္းခ်င္းတို႔သည္လည္း တိမ္ေကာေပ်ာက္ကြယ္သြားႏိုင္သည္ ဖြယ္ရာမရွိပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတို႔၏  ျဖစ္စဥ္မ်ားကို  “သမိုင္းက သက္ေသျပသည္”  ဟု    ေျပာစမွတ္ျပဳလာရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ထိုနည္းတူ စစ္တကၠသိုလ္ႀကီးသည္လည္း တပ္မေတာ္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၏ အားထုတ္ ႀကိဳးပမ္းမႈ လံု႔လဥႆဟႏွင့္ ျဖစ္ေျမာက္လိုမႈ ဆႏၵတို႔ေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္စြာ ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္ကို သမိုင္း စာမ်က္ႏွာ တြင္  ထင္ရွားစြာေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါသည္။


၁၉၅၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားတြင္း ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနသည္ စစ္တကၠသိုလ္ ေပၚထြန္းေရးအတြက္ တပတ္တကုတ္ ႀကီးစားအားထုတ္ခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၅၄ခုႏွစ္ ဩဂုတ္လ(၁)ရက္ေန႔တြင္မူ စစ္တကၠသိုလ္ ဖြဲ႔စည္းခြင့္ အမိန္႔ထုတ္ျပန္ႏိုင္ခဲ့သျဖင့္ ယင္းေန႔ကို စစ္တကၠသိုလ္ သေႏၶတည္ခဲ့ေသာေန႔ဟု သတ္မွတ္ ေခၚေဝၚ ခဲ့ၾကပါသည္။
 
စစ္တကၠသိုလ္ မျဖစ္မေနဖြဲ႔စည္းရန္ အဘယ္ေၾကာင့္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾကပါသနည္း ဟူ၍ ေမးစရာရွိပါသည္။ စူးစမ္း ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစို႔။ ျမန္မာမင္းမ်ား စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္စဥ္က ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ႀကီးသည္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ တစ္ခြင္တြင္ စြမ္းရည္ႀကီးမားထက္ျမက္ၿပီး လက္ရံုးရည္၊ ႏွလံုးရည္ျမင့္ ျပည့္ဝေသာ တပ္မေတာ္ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္းကို သမိုင္းက သက္ေသျပလွ်က္ရွိပါသည္။ ကိုလိုနီေခတ္ ႏွစ္တစ္ရာခန္႔အတြင္း ျမန္မာတို႔ကို ၿဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႕တို႔က လက္နက္ကိုင္ေဆာင္ခြင့္ မေပးခဲ့သျဖင့္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ဟူသည္ သမိုင္းမွတ္တမ္းတြင္ မေတြ႔ရွိရေတာ့ပါ။ သူ႔ကၽြန္ဘဝတြင္ ေနရေသာ္လည္း ျမန္မာတို႔၏ “သူ႔ကၽြန္မခံ” လိုေသာမီးခဲျပာဖံုး စိတ္ဓာတ္ေၾကာင့္ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ စတင္မီးေတာက္ခ်ိန္မ်ားတြင္ ရဲရဲနီျမန္မာ့ေသြး ေပၚေပါက္လာခဲ့ရျပန္ပါသည္။ ေရျခားေျမျခား ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္တို႔သည္ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးတပ္မေတာ္ စတင္တည္ေထာင္၍ လြတ္လပ္ေရးကို အရယူခဲ့ပါသည္။
 
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ကို ဖြဲ႔စည္းၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္တစ္ဝန္းလံုးမွ မ်ဳိးခ်စ္လူငယ္မ်ား စုစည္းကာ အင္အားခ်ဲ႕ထြင္ခဲ့ ပါသည္။ ထိုစဥ္က တပ္မတာ္တြင္အမႈထမ္းခဲ့ၾကေသာ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းကို ၾကည့္လွ်င္ ဒုတိယကမၻာစစ္ဒဏ္ ေၾကာင့္ စာေပအဆင့္ျမင့္စြာ တတ္ေျမာက္မႈ နည္းပါးခဲ့ပါသည္။ သို႔ရာတြင္မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ကို အရင္းခံ၍ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အသက္ေပးရန္ကိုပင္ တြန္႔ဆုတ္ျခင္းမရွိသူမ်ားပီပီ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားလိုစိတ္ ျပင္းထန္သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ နယ္ခ်ဲ႕ ၿဗိတိသွ်ႏွင့္ ဂ်ပန္တပ္မေတာ္တို႔ကို အံတုအႏိုင္ယူခဲ့ၾက ပါသည္။
ယေန႔ ကမၻာ့တပ္မေတာ္ႀကီးမ်ားကို ေလ့လာရာတြင္ လက္ရံုးရည္၊ ႏွလံုးရည္ျပည့္ဝေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ေမြးထုတ္ႏိုင္ရန္ စစ္ပညာေရာ ေခတ္ပညာပါ သင္ယူတတ္ေျမာက္ေစေသာ ဌာနႀကီးမ်ားကို တည္ေဆာက္ဖြဲ႔စည္း ေလ့က်င့္ေပးေနေၾကာင္း ေတြ႔ရပါသည္။ ေခတ္ႏွင့္ရင္ေပါင္တန္းႏိုင္ရန္မွာ စိတ္ဓာတ္ အင္အား တစ္ခုတည္းႏွင့္ မလံုေလာက္ေတာ့ပဲ အေျခေနအရပ္ရပ္ကို မွန္ကန္စြာ သံုးသပ္ႏုိင္ေသာ ေခါင္းေဆာင္မႈက အေရးႀကီးလာပါသည္။ သိပၸံ ၊ ဝိဇၨာအထက္တန္းပညာရပ္တို႔ကို တတ္ကၽြမ္းမႈက အေရးပါ ေၾကာင္း ထင္ရွားလာပါသည္။
 
ထို႔ေၾကာင့္ ဤစစ္တကၠသိုလ္ႀကီး ေပၚေပါက္လာရျခင္းျဖစ္ၿပီး “တပ္မေတာ္ (ၾကည္း၊ေရ၊ေလ) အတြက္ လိုအပ္ေသာ လက္ရံုးရည္၊ ႏွလံုးရည္ျပည့္ဝသည့္ အရာရွိမ်ားေမြးထုတ္ရန္” ဟုေသာရည္ရြယ္ခ်က္ (Aim) ထားရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ လက္ရံုးရည္ျပည့္ဝေစရန္ အဆင့္ျမင့္ စစ္ပညာကိုလည္းေကာင္း၊ ႏွလံုးရည္ျပည့္ဝ ေစရန္ ေခတ္ပညာ(တကၠသိုလ္ပညာ) ကိုလည္းေကာင္း သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ေစရန္ ရည္သန္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ ၾကပါသည္။
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ကို ေခတ္မွီတိုးတက္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအနက္ ထူးျခားစြာေပၚထြန္းခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္မွာ ၁၉၅၀ျပည့္ႏွစ္က ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနတြင္ ေလ့က်င့္ေရးညႊန္ၾကားေရးမွဴး (Director of Military Training ) အျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ေသာ ဗိုလ္မွဴးႀကီးေမာင္ေမာင္ (ေနာင္တြင္ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္)ျဖစ္ပါသည္။ သူသည္ စာေပကို အစဥ္ေလ့လာလိုက္စား၍ တပ္မေတာ္၏ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းကို ေခတ္ႏွင့္ရင္ေပါင္တန္းႏိုင္ရန္ အစဥ္တစိုက္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့သူျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကမၻာအႏွံ႔ရွိ စစ္တကၠသိုလ္ႀကီးမ်ား ၊ စစ္ေက်ာင္းႀကီးမ်ားသို႔ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် သြားေရာက္ာေလ့လာဆည္းပူးကာ ေခတ္မီတပ္မေတာ္ျဖစ္ေရး အေလးေပးေဆာင္ရြက္ ခဲ့ပါသည္။ မိမိကိုယ္တိုင္ သြားေရာက္ေလ့လာရံုမွ်မက တပ္မေတာ္မွအဖြဲ႔ငယ္မ်ားကို ေစလႊတ္ေလ့လာ နည္းယူေစခဲ့ပါသည္။ စစ္တကၠသိုလ္ႀကီး ျဖစ္ေပၚလာေရးကို မ်က္ျခည္ပ်က္မခံပဲ ႏိုင္ငံ့တာဝန္ႀကီးမ်ားကို မအားမလပ္ ထမ္းေဆာင္ေနသည့္ၾကားမွပင္ ႀကိဳးပမ္းမႈျပဳခဲ့သူျဖစ္ပါသည္။
 
စစ္တကၠသိုလ္ ကို စတင္ဖဲြ႔စည္းတည္ေထာင္စဥ္တြင္ ပထမဆံုး ေကာင္းအုပ္ႀကီးအျဖစ္ သီရိပ်ံခ်ီ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ေက်ာ္စိုးကို  ေရြးခ်ယ္တာဝန္ေပး ခန္႔အပ္ခဲ့ပါသည္။ ဗိုလ္မွဴးႀကီးေက်ာ္စိုးမွာ ဂ်ပန္ေခတ္ ဘုရင့္တကၠသိုလ္ (Imperial Japanese Military Academy) ပထမပတ္သို႔ တက္ေရာက္ခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ရံုသာမက စစ္ပြဲ အေတြ႔အႀကံဳရင့္က်က္ေသာ  တပ္မဟာမွဴးတာဝန္မွ ကူးေျပာင္းတာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူျဖစ္ပါသည္။ အဆင့္ျမင့္ စာေပပညာ သင္ယူေရးႏွင့္ပါတ္သတ္၍ သိကၡာ၊ သမာဓိ ပညာဥာဏ္ရည္တို႔ႏွင့္ျပည့္ဝေသာ ပညာမင္းႀကီးေဟာင္း ဦးဘိုးသုန္ကို ခန္႔အပ္ခဲ့ပါသည္။ ဗိုလ္ေလာင္းမ်ားကို ကြပ္ကဲအုပ္ခ်ဳပ္ရန္ ဗိုလ္သင္တန္းေက်ာင္း အပတ္စဥ္(၁)မွဆင္းေသာ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္သည့္ အေကာင္းဆံုး ဗိုလ္ေလာင္း ပထမ ဆုရ(Best Cadet) အရာရွိအား နည္းျပခ်ဳပ္တာဝန္ေပးအပ္၍ တပ္ခြဲမွဴး ၊တပ္စုမွဴးမ်ားအျဖစ္ အဂၤလန္ျပည္ ဘုရင့္စစ္တကၠသိုလ္ (Royal Military Academy, Sad Hurst)ဆင္း အရာရွိငယ္မ်ားအား တာဝန္ေပး ႀကီးၾကပ္ေစခဲ့ပါသည္။ အစေကာင္းမွ အေႏွာင္းေသခ်ာ ဟူေသာစကားအရ စစ္တကၠသိုလ္ စတင္ဖြဲ႔စည္း တည္ေထာင္စဥ္ကပင္ လက္ေရြးစင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ခန္႔အပ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေစခဲ့ပါသည္။
 
ဤသည္ကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ တပ္မေတာ္အႀကီးကဲမ်ား၏ စစ္တကၠသိုလ္အေပၚထားရွိေသာ ေစတနာႏွင့္ ျဖစ္ေျမာက္ေစလိုေသာ ဆႏၵမြန္တို႔ကို ေလ့လာသံုးသပ္၍ ရပါသည္။ အနာဂတ္တပ္မေတာ္၏ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္း ကို  ကမၻာ့တပ္မေတာ္မ်ားႏွင့္ ရင္ေပါင္တန္းႏိုင္ရန္ ပ်ဳိးေထာင္ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
စစ္တကၠသိုလ္ကို ပိုမိုခန္႔ျငားထည္ဝါေအာင္ စြမ္းေဆာင္ခဲ့သူတစ္ဦးကိုလည္း ခ်န္လွပ္၍ မထားႏိုင္ပါ ထိုပုဂၢိဳလ္ မွာ  အျခားမဟုတ္ ျပည္ေထာင္စုဖြား ကခ်င္မ်ဳိးႏြယ္စုဝင္ သီရိပ်ံခ်ီ ဗိုလ္မွဴးႀကီး အယ္(လ္)ခြန္ေနာင္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးတာဝန္ကို အရွည္ၾကာဆံုး ထမ္းေဆာင္ခဲ့ရသူလည္းျဖစ္ၿပီး လက္ရံုးရည္၊ ႏွလံုးည္ျပည့္ဝေသာ တကၠသိုလ္ဘြဲ႔ရ တပ္မဟာမွဴးေဟာင္း ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ “ေနာင္တစ္ေခတ္၏ ေအာင္စစ္သည္” ဟူေသာ စစ္တကၠသိုလ္၏ ေဆာင္ပုဒ္ႏွင့္အညီ ယေန႔ ႏုိင္ငံ့တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ေနၾကေသာ စစ္တကၠသိုလ္ဆင္း အရာရွိမ်ားသည္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး၏ ဂုဏ္သိကၡာ မညွိဳးႏြမ္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရင္း မိမိသင္ယူတတ္ေျမာက္ခဲ့ေသာ စစ္ေရးစြမ္းရည္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစြမ္းရည္၊ စည္းရံုးေရးစြမ္းရည္တို႔တြင္ ယခုတာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ေနေသာ လုပ္ငန္းခြင္စြမ္းရည္ႏွင့္ ကိုယ္က်င့္သိကၡာတို႔ကို ေပါင္းစပ္လ်က္ ျပည္သူလူထု၏ ေလးစားခ်စ္ခင္ ယံုၾကည္မႈကိုခံယူကာ ႏိုင္ငံတာဝန္ႀကီးမ်ားကို သမိုင္းတြင္ရစ္ရေလေအာင္ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ၾကေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ရပါသည္။
ဗိုလ္မွဴးႀကီးခင္ေမာင္တင့္(ၿငိမ္း)
စစ္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး(ၿငိမ္း)
၂၀၀၈ခုႏွစ္ စစ္တကၠသိုလ္ ႏွစ္လည္မဂၢဇင္းမွ ကူးယူေဖၚျပသည္။

1 comment:

  1. ဟလို ေမာင္စိုး

    သူေျပာတဲ့ ေက်ာင္းသိကၡာဆိုတာ ဘယ္လိုနားလည္ ရမလဲမသိဘူး..။

    စစ္သားေတြကေတာ့ သူတို႕လုပ္တာေတြ အၿမဲေကာင္းတယ္လို႕ မွတ္ယူမယ္ထင္တာပါပဲ..။

    မေဗဒါ (၈၈)

    ReplyDelete